Tekfix

Våra Villkor

Denna sidan förklarar hur Tekfix hanterar betalning och andra villkor

Tekfix säljer teknisk support till privatpersoner i Sverige

För att boka och betala för vår tekniker och få rutavdrag, är vi skyldiga att ha följande regler:

  • Du har lämnat korrekta uppgifter till oss
  • Du måste vara minst 18 år vid beskattningsårets utgång
  • Du är bosatt i Sverige eller betalar skatt i Sverige för minst 90 procent av din totala inkomst
  • Måste du helt eller delvis bo i bostaden där tjänsten utförs. Även fritidshus, andelslägenhet eller en stuga som du äger eller hyr för kortare eller längre tid räknas som bostad. Du behöver inte äga bostaden som du bor i för att ha rätt till rutavdrag. Om du har dubbel bosättning räknas båda bostäderna som bostad. Du kan även få rutavdrag för arbete i dina föräldrars bostad om du har betalat för arbete.
  • Du som beställer tjänsten ska betala fakturan från ditt bankkonto och inte din make/maka eller andra person bankkonto
  • Du måste ha tillräckligt rutavdrag att utnyttja. Det är ditt eget ansvar att vara säker på att du har rutavdrag kvar.

Godkännande av köpvillkoren innebär att du samtycker till att dina uppgifter registreras i vårt kundregister. Dessa kommer inte att överlåtas till tredje part. Registret är till för att tjänsteutförande och fakturering ska kunna ske effektivt, samt för att kunna informera gamla och nya kunder om nya erbjudanden eller information. Vill du inte ha information från Tekfix, vänligen meddela oss via e-post.
Efter beställning via internet skickas automatiskt en preliminär orderbekräftelse till dig via e-post förutsatt att du lämnat rätt e-postadress. Om något blivit fel eller om du vill ändra något kontaktar du oss via e-post.

Tekfix förbehåller sig rätten att när som helst justera priserna. Varken prissänkningar eller prishöjningar som presenteras på vår hemsida påverkar en tjänstebokning som redan är betald. Tekfix reserverar sig för eventuella fel i priser och produktinformation som finns på hemsidan.

Du har möjlighet att annullera ditt köp av Tekfix-tjänst upp till 24 timmar innan planerat utförande. Du har även möjlighet att omboka ärendet 1 gång upp till 24 timmar innan planerat utförande. Tekfix följer dessutom distans- och hemförsäljningslagen men du som kund avsäger dig rätten till ångerrätt upp till 24 timmar innan planerat utförande, då tjänsten räknas som administrativt påbörjad. Vill du avboka din tjänst inom ramarna av annullering skickar du ett e-post med ditt ordernummer, personnummer, telefonnummer och namn. Vid påbörjat eller avslutat arbete görs inga återbetalningar. Uteblivet besök utanför ramarna för ombokning eller annullering debiteras enligt PRISER utan möjlighet till RUT-avdrag.
Tekfix ansvarar inte för felaktiga uppgifter eller annars inkorrekta tjänsteval av kunden.

Om du har några frågor angående vår villkor vänligen kontakta oss på:

Vi tar hand om dina enheter! Boka din tid redan idag!